SAS-chefen beklagar att ersättningen dröjer

2020-08-26

I flygbolagets delårsrapport som släpptes på tisdagsmorgonen beklagar vd:n Rickard Gustafsson att återbetalningarna dröjer. – Jag vill understryka att våra kunder som har rätt till återbetalning också kommer att få det och att vi har utökat vår kapacitet för att hantera det stora antalet inställda flygningar under dessa extraordinära omständigheter, säger Gustafsson.

SvD har pratat med resenären Christina Corbell vars flygresa till Amsterdam ställdes in i mitten av april. Hon väntar fortfarande på ersättning från SAS för flygresan hon betalade 18 000 kronor för.
– Varför tar det sådan tid? De borde ju veta vilka resor som har avbokats och vilka resenärer det berör, säger hon till tidningen.

Källa: Travel News

Kontakta oss

NEX Travel

Affärsresor: 

+46 970 10587

lkab@nex.se

www.nex.se

NEX Grupp och konferens:

+46 920 75 330

nexgrupp@nex.se

Jour har öppet  kl.17.00-08.00.

+46 770 45 62 63, mot kostnad

För om- och avbokning av endast Flygtaxi:

+46 8 120 92 000